torstai 30. joulukuuta 2010

Takaisin tanssisaliin



Tein juuri jotain, joka olisi pitänyt ehkä tehdä jo kauan sitten ja joka lupailee hyvää alkua ensi vuodelle. Ilmoittauduin tammikuun alussa pidettävälle tanssitreeniviikonlopulle (sanahirviö, hui), jonka järjestää jyväskyläläinen Tanssiteatteri Kramppi. Kramppi toteuttaa erilaisia tanssiin liittyviä projekteja, joihin osallistuminen tanssijana on vapaaehtoista ja ilmaista. Eri projekteihin valitaan jäsenistöstä sopivat henkilöt omien tanssi-, laulu- tai teatteritaitojen pohjalta. Sopii minulle hyvin!

Aloitin itse baletin harrastamisen lastentanssitunneilla ennen kuin ennätin täyttää neljää vuotta. Siitä lähtien tanssi on ollut minulle pako arjesta, loistava kuntoilu- ja itseilmaisun keino. Baletin rinnalla olen tanssinut muun muassa diskoa, jazzia, nykytanssia ja katutansseja, sekä ollut itsekin mukana koreografioinnissa silloin tällöin. Takana on tanssitunteja, esiintymisiä ja kykykatselmuksia vuosien ajalta, sekä tietysti roppakaupalla ystäviä. Muutettuani viime vuonna Jyväskylään tanssiharrastus jäi hetkeksi, kun en tuntunut löytävän sopivaa harrastuspaikkaa tai -ryhmää. Työssäkäyvän opiskelijan on vaikea sitoutua säännöllisiin ja ennen kaikkea maksullisiin treeneihin ympärivuotisesti, joten Krampin projektiluontoisuus mahdollistaa paluuni tanssimaan. Olen niin onnellinen!

Postauksen kuva on minusta ja muutamasta tanssikaveristani poseeraamassa kameralle puolentoista vuoden takaa. Kyseessä on viimeisin esitys, jossa Oulussa asuessani olin mukana ennen opiskelemaan lähtöä.

Ps. Alla tämän päivän toinen postaus

Ei kommentteja:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...